A Pest Megyei Kormányhivatal Budakeszi Járási Hivatalának tájékoztatása alapján dr. Tarnai Richárd, a Pest Megyei Kormányhivatal kormánymegbízottja a Miniszterelnökség iránymutatása szerint 2020. május 25. napjával megszüntette a veszélyhelyzet miatt bevezetett, ügyfélszolgálatokat érintő korlátozásokat, így az ügyfelek időpontfoglalás nélkül is felkereshetik a kormányablakokat, ügyfélfogadási helyszíneiket.

Továbbra is kötelező a védőtávolság megtartása és a maszk (vagy kendő) viselése

A személyes ügyintézés során – a védelmi intézkedésekről szóló 168/2020. (IV.30.) Korm. rendelet 2.§ (1) bekezdés értelmében – mindenki köteles a szociális érintkezést (az egy háztartásban élők kivételével) a lehető legkisebb mértékűre korlátozni, és 1,5 méter távolságot tartani, valamint szájat és orrot eltakaró maszkot vagy kendőt viselni.

Továbbra is hatályban marad a 81/2020. (IV.1.) Korm. rendelet 6.§ (1) bekezdése, miszerint a veszélyhelyzet alatt a magyar állampolgárok hazánk területén hatályos, lejáró hivatalos okmányai a veszélyhelyzet megszűnését követő 15 napig érvényesek maradnak.

A várakozási idő minimálisra csökkentése érdekében kérik a kormányablakokban megjelenő ügyfeleket, vegyék igénybe az előzetes időpontfoglalás lehetőségét (Kormányzati Ügyfélvonal tel.: 1818, honlap: idopontfoglalo.kh.gov.hu).

Sok ügy intézhető online

Felhívják továbbá ügyfeleik figyelmét arra, hogy a legtöbb hivatali ügy otthonról, számítógép segítségével is intézhető. Javasolják, hogy elsősorban a megújult magyarorszag.hu oldalon elérhető online lehetőségeket vegyék igénybe! A leggyakoribb 750 ügykörben elérhető az elektronikus ügyintézés (a bejelentkezés ügyfélkapu regisztrációval, elektronikus személyi igazolvánnyal vagy telefonos azonosítással történik), továbbá az ügyek jelentős hányadában lehetőség van a kérelem benyújtására ún. e-papír szolgáltatás használatával (https://epapir.gov.hu; a bejelentkezéshez szintén ügyfélkapus azonosítás szükséges).

A földhivatal betagozódott a Pest Megyei Kormányhivatal Földhivatali Főosztálya alá

A kormányhivatalok működésének ez év elején végrehajtott egyszerűsítése érintette a Budakeszi Járási Hivatal korábbi földhivatali osztályát is, amely 2020. március 1. napjával a Pest Megyei Kormányhivatal Földhivatali Főosztálya alá tagozódott be. A szervezeti egység új elnevezése „Pest Megyei Kormányhivatal Földhivatali Főosztály Földhivatali Osztály 1”. Mind az ügyfélfogadási idő (H: 8:30-12:00, 13:00-16:00, Sze: 8:30-12:00 13:00-16:00), mind pedig az osztály telefonos és elektronikus elérhetőségei változatlanok (tel: 06-1-279-2090, Hivatali Kapu KRID: 329708721, e-mail: Ez az email cím védett a spam robotoktól. A megtekintéséhez JavaScript szükséges.).

Fogyasztóvédelmi, jogi és áldozatsegítési ügyek

Felhívják ügyfeleik figyelmét arra, hogy fogyasztóvédelmi jogszabálysértés esetén járásunkban 2020. március 1. napjától a Pest Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztálya jár el. A témában széleskörű tájékoztatást nyújt a https://fogyasztovedelem.kormany.hu oldal.

A jogi segítségnyújtás, valamint az áldozatsegítés a Kormányhivatal Gyámügyi és Igazságügyi Főosztályának hatáskörébe került, a korábban igazságügyi feladatokat ellátó osztály megnevezése 2020. március 1. napjától ennek megfelelően Gyámügyi Osztály.

Elérhetőségek

A kormányhivatal valamennyi főosztályának elérhetősége megtalálható a következő linken: http://www.kormanyhivatal.hu/hu/pest/szervezeti-egysegek-elerhetosegei.

További hirdetmények

Lap teteje